Me
4. July, 2006

Min MacBook Pro ristede sig selv her for nogle uger siden. Det vil sige, den virker teknisk set stadig – et stykke tid af gangen. Når den altså vel at mærke kan starte op. Min tidligere laptop kunne overleve en atomvinter, så det er første gang jeg for alvor kører en supportsag. I guder, det er fandme trættende.

Maskinen blev fejlmeldt d. 27, hvilket inkl. en længere traumatisk ventetid i telefonkøen tog ydmyge 55 minutter. Heldigvis har Apple været så betænkelige at bruge at gratisnummer til telefonsupport, eller.. nej vent – det har de så ikke. Maskinen blev fejlmeldt, og jeg blev trukket igennem hele hans prøv-lige-det-her skema – og det foregik på flydende engelsk, da vi måtte indse at mine evner for det svenske og hans evner for det danske lod noget tilbage at ønske.

Samtalen sluttede af med en udmelding om at InfoCare – Apples supportpartner i Danmark – ville ringe tilbage og aftale hvad der skulle ske med min maskine. Dette skete få timer senere, og vi aftalte at bundkortet i maskinen skulle udskiftes. Da jeg endnu ikke har bortkastet min originalembalage, ville InfoCare sende et fragtbrev som jeg kunne sende kassen med, fra det lokale posthus.

Jeg har i skrivende stund – her 7 dage senere – endnu ikke modtaget noget fra InfoCare. Jeg brugte 5 minutter på at ringe tit Apple Customer Relations igen, og fik at vide at sagen ganske rigtigt var fejlmeldt og overgået til InfoCare. De kunne ikke hjælpe mig videre herfra, og foreslog at jeg ringede til InfoCare. Som sagt så gjort, og efter 20 minutter i telefonkø kunne deres venlige supporter oplyse at man hverken kendte mit sagsnummer fra Apple, maskinens serienummer eller mit telefonnummer. “Kan du ikke lige sende os en mail?”. Under normale omstændigheder ville jeg være eksploderet, men jeg er bare så satans mellow idag.

Mailen til InfoCare røg afsted, og jeg har for få sekunder siden modtaget en kvittering fra deres supportsystem. MacBook’en ligger stadig her på skrivebordet. Starter man den, går den nogle gange i koma og ser således ud:

Flickering MacBook Pro

Lykkedes det at starte den op, går den alt imellem 5 og 60 minutter senere i sort, og reagerer ikke længere på hverken keyboard eller trackpad. Spøjst nok kan man engang imellem ping’e den på nettet, og kan man komme ind på den via SSH, kan man se at CoreGraphics/Video processen er gået totalt agurk. Maskinen er blevet reinstalleret, den har fået flashet firmware og den har fået nulstillet NVRAM og PRAM – eller hvad det altsammen hedder.

En eller anden sagde engang alt godt kommer til dem som venter. Jeg venter tålmodigt.
Pretty please with sugar on top – fix my fucking MacBook.

[RSS] 2 kommentarer til “deadbook 1”

  • Jul
    4
    2006

    Nu er jeg ikke apple tekniker, men det lyder som det problem så mange andre laptop-producenter har med varme.
    Deres pc’ere virker glimrende i det første stykke tid, men når der så begynder at ophobes støv i blæsere og køleprofiler, lukker grafikkortet ned pga. varme.
    Når du sender den ind skiller de den ad blæser den ren for støv og returnerer den, hvorefter den fungerer i nogle måneder igen. :-(

  • Jul
    4
    2006
    21:55 - neurox

    Maskinen er ikke mere end lige over en måned gammel, og da problemet også er der ved kold opstart kæder jeg det ikke nødvendigvis sammen med varme. Anyway, de har lovet at skifte bundkortet, så nu får vi se. Jeg har lige fået svar fra dem her til aften, og de vil eftersende fragtbrevet.

    Opdateringer følger! 😉


Johnny